Monday, January 01, 2007

New Years Day, 2007

Vi hade ett trevligt nyar tillsammans med vanner har hemma. Vi at och drack gott. Dave, Shannon, Sheila, Al, Mark och jag plus alla barn. Inte Shannons eller Daves, de var hos deras respektive ex, men resten plus Emma. Lotte var pa fest ett kvarter harifran sa det var lite lage att Pippi och hon fick leka lite. Barnen gjorde partyhats av glass strutar och vi at lamm, goda ostar och mumsig sallad. Mark deckade tidigt. Pa morgonen tog jag mamma till Downward Dog och det var forst lite nervost- Skulle hon klara det? Hon imponerade dock och tyckte tom att det var riktigt kul. Sedan skjutsade Mark henne till Rob och Mary och hon spenderade nyarskvallen med dem. De hade jattetrevligt pa nagon dans tillstallning.

Tyvarr sa ringde Al med fruktansvarda nyheter. Sheilas systerson blev ihjalkord av en rattfull nar han skulle ga hem fran en
fest pa nyarskvallen. Dessutom hade foraren smitigt. Idag hade en tvabarns mamma anmalt sig sjalv till polisen. Tank sa javla hemkt och hur manga liv som egentligen drabbas. Bara for att hon inte hade vett att INTE TA BILEN! Vi har pratat om det har hemma nu hela kvallen. Sigrid var den som sa att det ar ju inte bara hon sjalv som drabbas utan hennes bar, hennes foraldrar Tonys foraldrar och ovriga familj. Ja, den listan kan man gora hur lang som helst.

Har inte kommit pa nagot riktigt nyarslofte att avge annu.Maste hitta pa nagot....Big Dave overtalade Mark att kopa en ny dator sa nu har vi en splirrans ny iMac. Den ar helt underbar. Det ar mycket att lara sig och vanja sig vid. Mamma aker hem pa Onsdag. Tydligen sa ser det dessutom bra ut vad galler plats tillgang. Jag tycker vi har haft en valdigt mysig tid tillsammans. Jag hoppas hon tycker det ocksa. Tjejerna har uppfort sig ok. Sigrid ar ju lite tonarig men i ovrigt helt ok. Mamma sydde en jattefin quilt till Pippi som hon fick i julklapp. Mark och jag fick en quilt for var sang. Den ar ocksa fin faktiskt, Jag ar ingen stor quilt fantast egentligen men det ser fint ut.
Pratade med Annika igar och onskade Gott nytt ar. Jag ringde Anne ocksa och hon satt och at middag med Agne, Kalle och hans fru. Ganska lustigt. Kalle och jag hade ju nagot slags forhallande for 110 ar sedan ungefar. Ja, det var faktiskt 1984 om jag ine minns helt fel. Nar jag gick pa Lanthushallsskola i Hoor. Tank det ar 23 ar sedan i ar. Fasen vad gammal man borjar bli. Nu ska jag tomma diskmaskinen och sedan krypa till kojs!
Kram till nasta gang!

No comments: